Pagina's: (4) [1] 2 3 ... Laatste » ( Ga naar het eerste ongelezen bericht ) Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Pro Evolution Soccer 2010, [All Consoles]
Don_Vaal
Gepost op: Jul 15 2009, 01:53 PM
Quote Post

Makavale the Don

Groep: Members
Gebruikers nr.: 36
Internetlulcentimeters: 514
Member Inventory: View

http://ps3.ign.com/dor/objects/14338554/pr...3090624104.html

ingame screenshot. ziet er alleszins iets beter uit als die van vorige twee jaren.. ben benieuwd

"Indeed, during our hands-on time with the game it's the visual improvements that mark out PES 2010 from the last game. Player likenesses are much improved, with Torres' cheeky freckled face instantly recognisable and Jamie Carragher looking even more like Herman Munster. Each of the 22 on-pitch players we saw – Liverpool and Barcelona were the only two player teams in the demo – was a spot-on likeness, plus the unrealistically harsh lighting effects of yore have been toned down, meaning the overall look is much easier on the eye. Additionally, small touches like shirt creasing – which, on closer inspection is a simple two-frame animation – really helps bring the game to life. Admittedly it's still some way from being finished – while a lot of the detail is in there the animation has been pulled in from last year's game, so it currently feels quite clunky – but it's clear Konami is targeting a more fluid, life-like experience compared to its predecessors."

Dit bericht is bewerkt door Don_Vaal op Jul 15 2009, 02:11 PM

--------------------
I'd give a twenty one gunshot salute
With the toy rifle that you bought me but it won't shoot
And all is well because there's been one too many shots
The sterile robots want to talk to me about detox
PMEmail Poster
Marsu
Gepost op: Jul 15 2009, 03:50 PM
Quote Post
Ant Burner Champion!
Archery 2000 Champion!
Asteroids Champion!

tom is hitler

Groep: Lime
Gebruikers nr.: 41
Internetlulcentimeters: 475

Het gaat wss slechter spelen dan de huidige PES. Zo hard aan graphics gewerkt, dat betekent dat in de korte ontwikkelingsperiode nog minder aan de gameplay is gesleuteld.

Ik vind PES verre van slecht maar de schoonheidsfoutjes geven me zin om een oma echt brutaal neer te meppen. Dat ze es deftige AI is BAL steken voor je eigen team, die kanker cpu-cheat er uit flikkeren en je verdedigers minder retarded maakt. Zitten ze die bal weg te hengsten automatisch ipv rustig uitverdedigen zoals ik wil. Of sliden ze naar de bal ipv een hoge bal te geven. Khenquirrrr!
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Jul 22 2009, 11:21 PM
Quote Post

Makavale the Don

veel fans hiero emo-tongue.gif

Nja, hoe goed ik FIFA 09 ook vind, ik hoop echt dat PES weer goed wordt, om een of andere reden had ik veel meer plezier in PES spelen dan FIFA. Fifa is gewoon zo goed omdat het zo lekker speelt, vooral online, maar ik mis de "fun".

--------------------
PMEmail Poster
Marsu
Gepost op: Jul 23 2009, 06:15 PM
Quote Post
Ant Burner Champion!
Archery 2000 Champion!
Asteroids Champion!

tom is hitler

PES voelt gewoon aan als écht voetbal spelen vind ik. Geen enkele game komt zo dicht in de buurt als het gevoel als ik zelf speel dan PES.
PMEmail Poster
praytotheheavens
Gepost op: Aug 9 2009, 05:01 PM
Quote Post
Aragon Dragon Champion!
Chain Reaction Champion!
Extreme Snowboarding Champion!

tom is hitler

Gebruikers nr.: 99
Internetlulcentimeters: 6416397127

user posted image

user posted image
PMEmail Poster
Marsu E-killer.
Gepost op: Aug 9 2009, 05:45 PM
Quote Post

Tamme Stront

Gebruikers nr.: 40
Internetlulcentimeters: 9748434

Dat zijn gezichten die verandert zijn of gezichten vergeleken met fifa en pes ?

--------------------
Allah is groot,
Allah is machtig,
Syntax heeft een lul van één meter 80.
PMEmail Poster
Grannd
Gepost op: Aug 9 2009, 06:05 PM
Quote Post

tom is hitler

Groep: Oranje
Gebruikers nr.: 4
Internetlulcentimeters: 464617

Ik ga gewoon voor Fifa 10, mss als er een demo van beide komt (ongetwijfeld) dat ik mijn mening herzie maar Fifa 09 was massa's beter dan PES 2008.

--------------------
Ik wil meer storebans.
PMEmail PosterMSN
praytotheheavens
Gepost op: Aug 9 2009, 06:07 PM
Quote Post
Aragon Dragon Champion!
Chain Reaction Champion!

tom is hitler

links is PES2008, rechts 2009.
PMEmail Poster
Marsu
Gepost op: Aug 23 2009, 08:56 PM
Quote Post
Ant Burner Champion!
Archery 2000 Champion!
Asteroids Champion!

tom is hitler

Bedoel je niet 2009/2010?

Trouwens, waarom kijken de barcaspelers alsof ze plots keihard genaaid worden door een negerpaal?
PMEmail Poster
praytotheheavens
Gepost op: Aug 23 2009, 09:11 PM
Quote Post
Aragon Dragon Champion!
Chain Reaction Champion!

tom is hitler

Ja dat bedoel ik idd.
PMEmail Poster
Marsu
Gepost op: Aug 30 2009, 01:18 AM
Quote Post
Ant Burner Champion!
Archery 2000 Champion!
Asteroids Champion!

tom is hitler

PES2009 online kan toch zo'n utzooi zijn he. Door een lagstoot een open doelkans verprutsen en dan gepakt worden door een dribbel van Rooney die hij er door krijgt door nog zo'n kut lagstoot. Kankertyfusgame.

Dat was zo kut dat ik Halo 3 online ben gaan spelen, ik haat Halo.
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Aug 31 2009, 10:17 PM
Quote Post

Makavale the Don

overigens is de kans groot dat ik dit jaar weer PES 2010 koop. Hoe leuk FIFA ook is (verdient imo zeker 90), ik weet niet.. ik mis iets, zou bijna durven zeggen een soort van "plezier" die ik bij PES altijd had, maar bij FIFA mis.

--------------------
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Sep 1 2009, 02:14 PM
Quote Post

Makavale the Don

"En dan het trieste nieuws, want natuurlijk hebben wij ook even Pro Evolution Soccer 2010 onderhanden genomen, maar helaas te kort om er een hands-on over te schrijven. Gelukkig komt er een preview code onze kant op, dus verwacht binnenkort alsnog een hands-on van ons. De potjes die wij echter gespeeld hebben stelde ons toch teleur. De gameplay is nog verder vertraagt en dat doet toch weer pijn in de harten van de diehard P.E.S. fans. Echter leek het wel of de PlayStation 3 versie van Pro Evolution Soccer 2010, langzamer was dan de Xbox 360 versie, maar dat gaan wij in de toekomst nog eens verder uitzoeken. Verder zijn het de kleine dingen die na al die jaren nog steeds niet zijn opgelost.

Keepers kunnen de bal niet naar de gewenste spelers trappen of gooien, maar alleen naar één spelers die dichtbij staat, of gewoon gooien / trappen naar de verste speler in het veld. In FIFA 09 krijg je gewoon een powerbar voorgeschoteld, maar blijkbaar vinden ze bij Konami dit systeem niet nodig, dit terwijl er al enkele jaren door te fans hierover wordt gesmeekt. Het ingooien van de bal, is hetzelfde verhaal als bij het uitgooien van de keeper. Grafisch ziet het er best goed uit, dat zullen we niet ontkennen, maar P.E.S. moet het van de gameplay hebben of beter gezegd moest het vroeger van de gameplay hebben. Seabass lijkt dit te zijn vergeten en misschien moet hij nog maar eens naar de fans luisteren."

--------------------
PMEmail Poster
praytotheheavens
Gepost op: Sep 1 2009, 02:21 PM
Quote Post
Aragon Dragon Champion!
Chain Reaction Champion!

tom is hitler

't worden wel 360° controls.
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Sep 1 2009, 02:38 PM
Quote Post

Makavale the Don

dus? betekent niet dat het drm opeens uitstekend is. ik zal alles voor je cp'en dan kan je alles lezen. ze melden het namelijk ook, maar dat stuk had ik nt gekopieerd

Pro Evolution Soccer 2010 was aanwezig op de GamesCom en de game was niet alleen op de beursvloer speelbaar, maar ook in de business area waar Konami natuurlijk ook aanwezig was. Verder kregen we van PSFocus de kans om de persconferentie van Konami bij te wonen en daarbij was Seabass één van de sprekers. Daarin verklaarde hij nogmaals dat Konami nu geluisterd heeft naar de P.E.S. fans. Eén van de verrassingen was dat ze nu ook in P.E.S. 2010 360 graden controles hebben ingevoerd. Dat gaan ze dit jaar ook doen bij FIFA 10 en dus kon Konami niet achterblijven. Dit is in ieder geval één punt, waaruit blijkt dat ze bij Konami nu inderdaad luisteren naar hun fans.

Maar de waslijst aan klachten en verbeteringen die de fans opsommen is immens groot en dat gaat Konami never nooit halen in de aankomende editie, maar laten we eens kijken wat ze nog meer gaan veranderen. Het tactiek systeem is aangepast met zogenaamde sliders, waardoor het gemakkelijker is om jouw team te laten aanvallen, verdedigen, op pressie spelen of terugtrekken en op de counter loeren. Eigenlijk precies hetzelfde wat EA Sports al enkele jaren doet in hun FIFA games, maar ook de P.E.S. fans weten dat zo’n systeem gewoon beter werkt en daarom moest Konami het ook invoeren. Eigenlijk hadden ze dit allang moeten invoeren, maar bij Konami duurt het allemaal wat langer.

Nieuw is het playercard systeem, waar je aan individuele spelers een bepaalde kaart kan toewijzen, waardoor een specifieke eigenschap van de speler nog meer benadrukt wordt. Lionel Messi is bijvoorbeeld een speler die graag naar binnen toe draait en met een speciale playercard kun je die eigenschap van Messi nog meer verbeteren. Een leuk systeem, maar het lijkt tot nu toe erg overbodig. Hierover kunnen we pas echt oordelen in onze recensie, dus dit laten we maar even links liggen. Wie verwacht dat Konami meer licenties heeft binnen gehaald, die mag nu even zijn ogen dichtdoen. Tot nu toe zijn er geen nieuwe competities bijgekomen in P.E.S. 2010, maar misschien dat dit in de toekomst nog gaat veranderen.

De Master League, één van de meest gespeelde modus uit de Pro Evolution Soccer franchise, is ook onderhanden genomen en dan met name het uiterlijk. Helaas konden wij dit niet zelf uittesten, maar afgaande op een berg screenshots en de persconferentie, kunnen wij jullie wel melden dat er nu ook een jeugdteam gecoacht dient te worden. Daarnaast is het puntensysteem, waarmee je spelers diende te kopen en salarissen diende te betalen, overboord gegooid en we krijgen daar nu een systeem voor terug waarin alles draait om echt geld. Dit had er enkele jaren geleden al moeten zijn, maar blijkbaar leek ze dit nog niet nodig, dat terwijl er nu zoveel Europese landen betalen met Euro’s.

En dan het trieste nieuws, want natuurlijk hebben wij ook even Pro Evolution Soccer 2010 onderhanden genomen, maar helaas te kort om er een hands-on over te schrijven. Gelukkig komt er een preview code onze kant op, dus verwacht binnenkort alsnog een hands-on van ons. De potjes die wij echter gespeeld hebben stelde ons toch teleur. De gameplay is nog verder vertraagt en dat doet toch weer pijn in de harten van de diehard P.E.S. fans. Echter leek het wel of de PlayStation 3 versie van Pro Evolution Soccer 2010, langzamer was dan de Xbox 360 versie, maar dat gaan wij in de toekomst nog eens verder uitzoeken. Verder zijn het de kleine dingen die na al die jaren nog steeds niet zijn opgelost.

Keepers kunnen de bal niet naar de gewenste spelers trappen of gooien, maar alleen naar één spelers die dichtbij staat, of gewoon gooien / trappen naar de verste speler in het veld. In FIFA 09 krijg je gewoon een powerbar voorgeschoteld, maar blijkbaar vinden ze bij Konami dit systeem niet nodig, dit terwijl er al enkele jaren door te fans hierover wordt gesmeekt. Het ingooien van de bal, is hetzelfde verhaal als bij het uitgooien van de keeper. Grafisch ziet het er best goed uit, dat zullen we niet ontkennen, maar P.E.S. moet het van de gameplay hebben of beter gezegd moest het vroeger van de gameplay hebben. Seabass lijkt dit te zijn vergeten en misschien moet hij nog maar eens naar de fans luisteren.

Het enige dat echt verandert lijkt te zijn is de online modus. Konami is eindelijk afgestapt van hun Konami ID systeem en het lijkt erop dat ze ook niet meer zelf de servers gaan opzetten. De servers van Konami hadden namelijk erg veel last van lag en nu is dit bij shooters al vervelend, maar voor een voetbalgame is het dodelijk. Lag vrij voetballen. Als Konami dat voor elkaar krijgt dan zullen de fans weer iets tevreden zijn, maar ook dit kunnen we pas echt uittesten tijdens onze recensie. Hopelijk pakken ze ook nog de gameplay aan en kunnen we eens wat uren de 360 graden controls uittesten en de Master League eens onderhanden nemen. Voorlopig zijn we nog erg voorzichtig met onze verwachting, maar PLEASE Seabass… geef ons een goede Pro Evolution Soccer game!

--------------------
PMEmail Poster
Marsu
Gepost op: Sep 3 2009, 04:18 PM
Quote Post
Ant Burner Champion!
Archery 2000 Champion!
Asteroids Champion!

tom is hitler

Wie heeft dat geschreven? Een ventje van 5? biggrin.gif

Trouwens op die bewuste beurs draaide een build die nog veel elementen van 2009 bevat, hopen dat de uiteindelijke build dus in orde is tegen dat ie uitkomt. Ik ga wel sowieso een tijdje wachten vooraleer ik dat ding koop. Hopelijk krijgt PES weer een editmode die zo goed was als in PES5, die was echt subliem. Ipv die moeilijke, beperkte, irritante shit van 2009.
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Sep 3 2009, 09:57 PM
Quote Post

Makavale the Don

geen idee, maar sowieso vind ik 90% van die Nederlandstalige gamesites echt superslecht schrijven. Stoor me enorm aan al die fouten die ze maken. Maar goed.. moet ergens info vandaan halen:p

--------------------
PMEmail Poster
Black Mage
Gepost op: Sep 8 2009, 05:13 PM
Quote Post

PES toernooi 1 winner :)

Gebruikers nr.: 53
Internetlulcentimeters: 321

ziet er weer niet echt rooskleurig uit voor pes e sad.gif
ookal is het geen uiteindelijke versie, 1 maand voor de release moeten ze toch wel al een dergelijke versie kunnen voorleggen...

wrsch word het geen voetbalgame voor mij dit jaar dan is de verbetering des te groter als ik volgend jaar een voetbalgame koop smile.gif
PMEmail Poster
praytotheheavens
Gepost op: Sep 8 2009, 06:13 PM
Quote Post
Aragon Dragon Champion!
Chain Reaction Champion!

tom is hitler

Download u een custom patch die alle transfers arrangeert en dan kunt ge nog een jaar verder.
PMEmail Poster
Don_Vaal
Gepost op: Sep 9 2009, 04:53 PM
Quote Post

Makavale the Don

Zoals elke jaar kijken een heleboel gamers uit naar het moment dat we weer zondagavond met ons bord op schoot naar het voetbal kunnen kijken. En als het niet de live wedstrijden zijn, dan zeker wel de voetbal games; Pro Evolution Soccer en FIFA. Sinds FIFA weer helemaal ‘back to business’ is, wordt de keuze steeds moeilijker betreft welke voetbal game het gaat worden.

Met ons bezoek aan GamesCom hopen we jullie hierbij een handje te helpen. We enkele potjes kunnen spelen met beide games en dit zijn onze ‘objectieve’ bevindingen.
Graphics

Hoewel gameplay voor de meesten van ons het belangrijkste is, wil het oog natuurlijk ook wat. En een eerste indruk blijft toch hangen.

PES 2010 - We waren echt onder de indruk van de graphics van PES. Nu is dit meer omdat ze bij Konami flink wat in te halen hadden. Al 2 jaar krijgen we een game voorgeschoteld die ondermaats is qua graphics. De graphics zijn wat dit jaar betreft zeker op het niveau van FIFA, misschien zelfs wel beter. Mooie menu’s, goede animaties, verschillen tussen spelers (en dan niet alleen tijdens de ‘cutscenes’), het zit er allemaal in.

FIFA 10 - Ook dit ziet er goed uit, zoals we gewend zijn van FIFA. Wat dit betreft hebben ze niet zo’n grote sprong gemaakt als PES, maar dat was ook niet nodig. Alleen moeten ze niet vergeten om vooruit te blijven gaan. Er was niets vernieuwend te zien. De verschillen tussen spelers vond ik niet echt goed. Om een voorbeeld te noemen: Het verschil tussen Messi en Ibrahimovic was wat minder duidelijk qua lichaamsbouw, haarkleur enz. terwijl dit eigenlijk wel beter uit de verf komt in PES 2010. Maar goed, het was nog niet de volledige game, en daar zou natuurlijk het e.e.a. al gedaan kunnen zijn.

Het belangrijkste, de gameplay

Zoals gezegd is dit het belangrijkste deel van een voetbal sim/game. Volgens de meesten is PES zijn voorsprong de laatste jaren kwijt geraakt. En om eerlijk te zijn, vinden wij dat ook. We spelen graag PES, maar FIFA heeft het zeker de afgelopen 2 jaar grandioos gedaan. Maar hoe zit dat dit jaar?

PES 2010 - Zoals elk jaar is het even wennen met een nieuwe versie. Dit jaar is de snelheid van de game iets teruggebracht, waardoor het wat meer weg heeft van PES 5/PES 6. Wat opvalt is dat de spelers zich nu meer bewegen als in FIFA, ze zijn iets trager hebben soms een stap extra nodig om goed uit te komen. Wat nu nog belangrijker lijkt te zijn voor een succesvolle pass/schot is hoe het lichaam gericht staat. Geen fantasie passes of schoten dus.

Verder is de nadruk op tactiek en samenspel groter geworden dan voorheen, ja kan een stuk minder met een topspeler de verdediging gek maken. Dit komt omdat de verdediging zich meer focust als de sterspeler de bal heeft. Wanneer Messi de bal kreeg kwam er gelijk een verdediger naartoe en schoof de verdediging meer die kant op zodat er ook rugdekking was. We hebben overigens wel een glitch gevonden. Op een gegeven moment kwam de bal stil te liggen tussen de laatste linie verdedigers en de keeper. Niemand die een poot uitstak!! Gelukkig kon de aanval niet afmaken wat het was gestart, maar we hopen dat het in het afgeronde spel zich niet meer voordoet!

Verder is er een hoop in te stellen m.b.t. hoe je wilt spelen. Zo zijn er bijvoorbeeld ’sliders’ voor diverse dingen zoals compact spelen, aantal mensen voor de bal en hoe te verdedigen. Daarbij is het ook mogelijk om speciale eigenschappen/vaardigheden van spelers uit of aan te zetten. We hebben dit niet uitgebreid kunnen testen, maar het ziet er veelbelovend uit.

FIFA 10 - De grootste feature waarmee EA naar buiten komt voor de gameplay is de 360 graden bewegingsvrijheid en betere verdediging. Die 360 graden mogelijkheid was wat ons betreft niet duidelijk aanwezig, maar wel merkten we dat het wat soepeler ging dan voorheen. Spelers nemen minder extra stappen en het gehele spel loopt wat vlotter.

De verdediging is er duidelijk op vooruit gegaan. Ze doen echt hun best om de bal weg te krijgen op wat voor manier dan ook . Dit is voornamelijk te merken in 1 op 1 duels. Als er echter als hele linie verdedigt moet worden dan lukt het ze regelmatig niet om hoge diepte passes te verwerken of 1-2-tjes. Ook hier hebben we een glitch kunnen vinden. Als de keeper een hoge bal uittrapt en de verdediging terug wil koppen valt de bal i.p.v. naar voren tussen de verdedigers en de keeper. Ik heb dit een paar keer gezien en hoop niet dat het in de uiteindelijke versie van de game blijft voorden.

De keepers hebben goed geoefend afgelopen zomer, want die zijn echt vooruit gegaan. Een ander leuk punt is dat de ballen niet altijd rechtstreeks het doel in gaan, soms via een handje, paal of been ertussen maakt het realistischer en het is ze bij EA gelukt om het erin te stoppen. Wel zag ik heel wat slappe schoten voor het doel. ‘t Zag er een beetje dom uit, maar dat zal een kwestie van wennen zijn, omdat ze ook de schotkracht onderhanden genomen hebben.

Extra mogelijkheden voor het instellen/aanpassen van tactiek heb ik helaas niet kunnen zien, dus daar kunnen we helaas nog niets over zeggen.

Extra’s

Hoewel ogenschijnlijk niet heel erg belangrijk, maakt het wel uit als de games qua Graphics en Gameplay zo dicht bij elkaar liggen.

PES 2010 - Bij Konami zeggen ze terug te grijpen naar de online features zoals in PES 6 dat werkelijk super speelde. Verder is de Become A Legend mode weer aanwezig en extra competities zoals de diverse Euroleagues, met hun teams.

FIFA 10 - Dit is de reden dat veel mensen afgelopen jaar overgestapt zijn naar FIFA en wat dit jaar weer aangeboden wordt. Goede online mogelijkheden, licenties voor elk mogelijke competitie die er bestaat. Een Be A Pro mode waar je ‘U’ tegen zegt en dan ook nog een kaartensysteem waarmee je je eigen team kan samenstellen.
PES2010 headerOnze conclusie tot dusver…

Dit jaar liggen de voetbal sims/games weer dicht bij elkaar. Het lijkt erop dat Konami een game geleverd heeft waar we al 2 jaar op wachten (next-gen). Dit zal er volgens ons weer voor zorgen dat er een grote groep PES weer gaat proberen. FIFA blijft de goede lijn vasthouden van de afgelopen jaren en heeft hier en daar getweakt aan de gameplay en de extra features weer wat uitgebreid.

Hoe dan ook zal je met beide games een goede koop hebben gedaan. Toch hebben we wel nog een advies; speel de demo’s (we gaan er vanuit dat er ook dit jaar weer demo’s te downloaden zijn) voor een zo duidelijk beeld van gameplay (zover dat mogelijk is met een demo).

Ieder z’n smaak is anders, maar probeer het. Want dit jaar zijn er twee leuke voetbal games.

Dit bericht is bewerkt door Don_Vaal op Sep 9 2009, 04:54 PM

--------------------
PMEmail Poster
0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (0 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

Topic OptionsPagina's: (4) [1] 2 3 ... Laatste » Reply to this topicStart new topicStart Poll

Lo-Fi Version
   Script Execution time: 0.0908    13 queries used    GZIP Geactiveerd
Je laatste actie was op: A minute ago